8.11.
Węzły transportowe
Integracja
poszczególnych elementów systemu transportowego, umożliwiająca zmianę środka
transportu, zapewniona jest na miejskich dworcach, parkingach i punktach
przesiadkowych. W tym zakresie szczególną rolę, także w zarządzaniu ruchem,
pełnią zmodernizowane w ostatnim dziesięcioleciu dworce Śródka, Rataje,
Górczyn i Port Lotniczy.

węzły transportowe
Wyraźnej
poprawy warunków przesiadania, a zwłaszcza skrócenia czasu przesiadek wymagają:
dworce przy stacjach kolejowych Poznań Główny, Garbary, Starołęka i Dębiec oraz
dworzec miejski na Ogrodach. Ten ostatni może wymagać przeniesienia w inne
miejsce. Odczuwalny jest brak dworca w północno – zachodniej części centrum i
na Piątkowie przy pętli PST na Os. J. Sobieskiego.
Wszystkie
wymienione dworce, ze względu na brak odpowiednich parkingów, słabo wypełniają
rolę punktów przesiadkowych z samochodu indywidualnego na transport zbiorowy.
Oprócz
przystanków PST, gdzie przystanki autobusowe świadomie zlokalizowano ponad
peronami tramwajowymi, inne węzły przesiadkowe (np. wyposażone w 8 przystanków
tramwajowych Rondo Starołęka) nie były projektowane i modernizowane z
nastawieniem na maksymalne usprawnienie przesiadek, co skutkuje obniżaniem
standardów podróży komunikacją zbiorową i utrudnia optymalizację układu
linii.