Dzisiaj jest: Niedziela, 07 marca 2021 rok |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
MENU : STUDIUM 2008 Miasta Poznania
![]() A TOM1 Uwarunkowania
Wstęp
I Wprowadzenie
II Część ogólna
Tekst
Punkt 8
Punkt 10
Załączniki graficzne
III Część szczegółowa
IV Bibliografia
V Aneksy
VI Załącznik graficzny do uchwały
B TOM2 Kierunki
C Synteza
|
8.7. Transport lotniczy[1]
Transport lotniczy odbywa się przez międzynarodowy Port Lotniczy - Poznań Ławica. W obszarze ciążenia lotniska zamieszkuje 5,4 mln osób. Rozwój lotniska stanowi ważny czynnik rozwoju miasta i wpisania Poznania w sieć miast europejskich. Lotnisko posiada korzystną lokalizację (z uwagi na odległość od centrum miasta i możliwości dojazdu). W ostatnim dziesięcioleciu nastąpiła stopniowa, racjonalna funkcjonalnie i przestrzennie rozbudowa Portu, w tym budowa nowoczesnego budynku głównego, pozwalającego na sprawne odprawy i posiadającego znaczące rezerwy w przepustowości. Obserwuje się i prognozuje znaczący wzrost przewozów pasażerów i towarów oraz stałe rozszerzanie liczby i zasięgu połączeń, międzynarodowych i krajowych. W obszarze Poznania funkcjonuje również lotnisko wojskowe w Krzesinach. Stanowi ono teren zamknięty i objęte jest programem rozbudowy na podstawie porozumienia między Rządem RP a NATO.
|
Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu, ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań.
tel. + 48 61 63-96-470, fax. +48 61 63-96-498 | mpu@poznan.mpu.pl | www.mpu.pl | Deklaracja Dostępności
|