Dzisiaj jest: Czwartek, 26 lutego 2021 rok |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
MENU : STUDIUM 2008 Miasta Poznania
![]() A TOM1 Uwarunkowania
Wstęp
I Wprowadzenie
II Część ogólna
Tekst
Punkt 8
Punkt 10
Załączniki graficzne
III Część szczegółowa
IV Bibliografia
V Aneksy
VI Załącznik graficzny do uchwały
B TOM2 Kierunki
C Synteza
|
8. SYSTEM TRANSPORTOWY8.1. GENERALNE UWARUNKOWANIA TRANSPORTOWEUwarunkowania międzynarodowe, krajowe i regionalne zostały omówione w punktach 1.1; 1.2; 1.3. Uwarunkowania wewnętrzne. Rada Miasta Poznania podjęła następujące uchwały wpływające na obecne i planowane funkcjonowanie systemu transportowego w mieście:
Wnioski do Studium dotyczące problematyki transportowej omówiono w punkcie 11. Za najważniejsze fakty i wydarzenia w poznańskim transporcie należy uznać: aktualny stan infrastruktury transportowej, występujący w ostatnich latach znaczący wzrost ruchotwórczości terenów podmiejskich, występujące zagrożenia bezpieczeństwa ruchu; zrealizowane w ostatnich latach inwestycje i modernizacje (w tym autostradę A-2, pierwszy odcinek ulicy Prymasa A. Hlonda, Poznański Szybki Tramwaj, Port Lotniczy Poznań-Ławica, Most Św. Rocha). Wśród realizowanych i przygotowywanych inwestycji, najważniejsze znaczenie posiadają projekty rozbudowy wylotu ul. Głogowskiej, zadania wg ZPRTP (w tym węzły integracyjne, wraz ze Zintegrowanym Dworcem Autobusowym na Osiedlu Jana III Sobieskiego), projekty tras tramwajowych „Kórnicka” i „F.Ratajczaka”, program Tramper” (transport publiczny pojazdami dwu systemowymi, kolejowo – tramwajowymi), zachodni i wschodni odcinek tzw. III ramy (bezkolizyjnej ulicznej obwodnicy miejskiej). Wszystkie te projekty są współfinansowane lub mogą być przygotowywane pod wnioski o uzyskanie środków z funduszy strukturalnych UE. Ważne w planowaniu transportu w Poznaniu są dotychczasowe doświadczenia realizacyjne co do stabilności planów tras komunikacyjnych: pozytywne przy trwałości planowanych korytarzy (np. autostrada, PST, ul. A.Hlonda; wszystkie planowane z kilkudziesięcioletnim wyprzedzeniem) i negatywne przy braku stabilności planów (np. wschodni odcinek III Ramy, wprowadzony do planów w latach dziewięćdziesiątych). Relatywnie niewielka ilość zamierzeń przewidzianych w obowiązującym Studium zdezaktualizowała się lub jest gwałtownie kontestowana (szczególnie konfliktowa). |
Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu, ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań.
tel. + 48 61 63-96-470, fax. +48 61 63-96-498 | mpu@poznan.mpu.pl | www.mpu.pl | Deklaracja Dostępności
|